Interneta veikals www.laimirdz.lv un tā īpašnieks Anna Austriņa neuzglabā pirkuma līguma kopijas.
Patērētāja tiesības, informācija par pasūtījuma atteikšanu un līguma laušanu
Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumi Nr.207, Rīgā 2002.gada 28.maijā (prot. Nr.22 22.§) “Noteikumi par distances līgumu” http://www.likumi.lv/doc.php?id=62580 nosaka, ka klientam ir tiesības atkāpties no līguma 14 kalendāro dienu laikā un atdot interneta veikalā iegādāto preci atpakaļ pārdevējam.
Piegādes un apmaksas noteikumi
(1) Pēc preces vai pakalpojuma sniedzēja un patērētāja vienošanās par darba izpildi un tās termiņiem, prece vai pakalpojums tiek piegādāts patērētājam.
(2) Preces vai pakalpojuma izmaksas norādītas mājas lapas laimirdz.lv sadaļā E-veikals vai vienojoties mutiski gadījumā, ja tiek veikts individuāls preces vai pakalpojuma pasūtījums.
(3) Preces nodošana patērētājam tiek nodrošināta klātienē vai ar DPD vai Omniva pakomātu starpniecību, par kuru izmaksu patērētājs tiek informēts saistību slēgšanas brīdī.
(4) Patērētājs veic apmaksu par preci vai pakalpojumu, izmantojot maksājuma karti tiešsaistē, par ko rēķins patērētājam tiek nosūtīts uz norādīto e-pastu saziņai, vai ar internetbankas pārskaitījumu pēc rēķina saņemšanas e-pastā.
Patērētāju tiesību aizsardzības likums
12.pants. Atteikuma tiesības
(1) Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību.
(2) Patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, lai atkāptos no mutiskās vienošanās par preces vai pakalpojuma saņemšanas;
(3) Ražotājs, pārdevējs, pakalpojuma sniedzējs šā panta otrajā daļā minēto vienošanās noslēgšanas brīdī vai preces pārdošanas vai pasūtījuma nodošanas brīdī paskaidro patērētājam par iespēju atteikties no preces vai pakalpojuma, iesniedzot pārdevējam vai pakalojuma sniedzējam iesniegumu brīvā formā, kurā minēts ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese, kā arī sniegts atteikuma tiesību apraksts.
(4) Patērētājs rakstveida atteikumu adresē preces vai pakalpojuma sniedzējam, kuras nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese norādīta izrakstītajā rēķinā. Atteikuma nosūtīšana noteiktā termiņā izbeidz vienošanos par preci vai pakalpojumu un atbrīvo patērētāju no jebkurām saistībām, izņemot izmaksas, kas saistītas ar preču vai lietas atdošanu atpakaļ ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.
(5) Patērētāja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc rakstveida atteikuma nosūtīšanas atdot preci vai lietu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam (ja prece vai lieta ir saņemta). Ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nekavējoties, ne vēlāk kā 30 dienu laikā no patērētāja rakstveida atteikuma saņemšanas dienas, atmaksāt patērētājam to naudas summu, kura par preci, lietu vai pakalpojumu samaksāta līdz līguma izbeigšanas brīdim. Ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs neatmaksāt patērētājam tā samaksāto naudas summu par preci vai lietu, kamēr patērētājs nav atdevis preci vai lietu vai arī nav iesniedzis preces vai lietas atdošanu vai nosūtīšanu apstiprinošus dokumentus.
(6) Patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā.
14.pants. Preces vai pakalpojuma neatbilstība līguma noteikumiem
(1) Prece neatbilst līguma noteikumiem, ja:
1) tā neatbilst normatīvajos aktos vai normatīvtehniskajos dokumentos noteiktajām prasībām, kā arī parasti izvirzāmām prasībām — tai nepiemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu;
2) tā nav derīga mērķiem, kādiem tāda paša nosaukuma un apraksta preces parasti tiek izmantotas;
3) tā neatbilst īpašībām vai tās komplektācija neatbilst tai komplektācijai, kādas piedāvājuma izteikšanas laikā pārdevējs uzrādījis ar preču paraugiem vai modeļiem;
4) tā nav iesaiņota, bet iesaiņojums ir nepieciešams, lai pasargātu preci no bojājumiem vai bojāšanās;
5) par to sniegta maldinoša, nepatiesa, nepilnīga vai neskaidra (nesalasāma) informācija vai tā nav sniegta vispār un tāpēc preci nav iespējams lietot paredzētajam nolūkam vai arī tā rada vai var radīt apdraudējumu patērētāja mantai, veselībai, dzīvībai vai videi;
6) tā ir viltota.
(2) Pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem, ja:
1) to sniedzot, nav ievērotas normatīvo aktu vai normatīvtehnisko dokumentu prasības vai tam ir citi trūkumi;
2) par to sniegta maldinoša, nepatiesa, nepilnīga vai neskaidra (nesalasāma) informācija vai tā nav sniegta vispār un tāpēc pakalpojumu nav iespējams izmantot paredzētajam nolūkam vai arī tas rada vai var radīt apdraudējumu patērētāja mantai, veselībai, dzīvībai vai videi.
(3) Prece vai pakalpojums nav uzskatāms par neatbilstošu vienošanās atrunātajam, ja pirms vienošanās slēgšanas patērētājs ir saņēmis rakstveida brīdinājumu par preces vai pakalpojuma nepienācīgu kvalitāti vai nepienācīgas kvalitātes iemesls ir patērētāja piegādātie materiāli, izņemot gadījumu, kad pakalpojuma sniedzējam kā profesionālim vajadzēja to zināt un rakstveidā brīdināt patērētāju.
28.pants. Patērētāja tiesības, ja viņam pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece
(1) Patērētājs, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai ražotājs vai pārdevējs veic vienu no šādām darbībām:
1) attiecīgi samazina preces cenu;
2) novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzina patērētājam izdevumus par neatbilstības novēršanu;
3) apmaina preci pret tādu pašu vai ekvivalentu preci, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
4) atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.
(2) Prece apmaināma vai tās neatbilstība līguma noteikumiem novēršama bez atlīdzības (tajā skaitā bez preces nosūtīšanas, darba, materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanas) un saprātīgā termiņā, neradot neērtības patērētājam un ņemot vērā preces raksturu, kā arī paredzamo tās lietošanas nolūku.
(3) Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas vēlāk nekā mēnesi pēc preces pārdošanas, patērētājs ir tiesīgs:
1) vispirms pieprasīt, lai ražotājs vai pārdevējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzina patērētājam izdevumus par neatbilstības novēršanu, vai apmaina preci pret tādu pašu vai ekvivalentu preci, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem (izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams);
2) gadījumā, kad ražotājs vai pārdevējs nevar apmainīt preci vai saprātīgā termiņā novērst preces neatbilstību līguma noteikumiem, neradot neērtības patērētājam, — pieprasīt, lai ražotājs vai pārdevējs samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu proporcionāli normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizētā ekspertīzē konstatētajam preces nolietojumam.
(4) Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt patērētāja iespējas izmantot preci, patērētājs nevar prasīt, lai ražotājs vai pārdevējs atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu. Preces neatbilstība līguma noteikumiem uzskatāma par maznozīmīgu, ja normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizētā ekspertīzē konstatēts, ka preces neatbilstība nepazemina preces pamatfunkciju izpildes kvalitāti vai lietošanas īpašības un to var novērst, neradot vizuāli konstatējamas izmaiņas preces ārējā izskatā.
(5) Ja preces nepareiza vai nekvalitatīva uzstādīšana ir kļuvusi par iemeslu preces neatbilstībai līguma noteikumiem, bet preci uzstādījis pārdevējs vai trešā persona saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar pārdevēju, kā arī ja preci uzstādījis patērētājs saskaņā ar nepareizu (neprecīzu) vai valsts valodā netulkotu lietošanas pamācību, tad prece ir uzskatāma par neatbilstošu līguma noteikumiem un patērētājs ir tiesīgs pieprasīt no pārdevēja šajā pantā paredzēto prasību izpildi.
(6) Šā panta pirmajā daļā minēto tiesību izmantošana neizslēdz patērētāja tiesības pieprasīt zaudējuma atlīdzību vai līgumsoda samaksu.
(7) Ja preci nogādā patērētājs, ražotājam vai pārdevējam 14 dienu laikā pēc izdevumus apstiprinoša dokumenta saņemšanas jāatlīdzina izdevumi, kas patērētājam radušies sakarā ar preces nogādāšanu.
(8) Gadījumā, ja prece vai pakalpojums neatbilst mutiskās vienošanās laikā noslēgtajam, naudas līdzekļi par preci vai pakalpojumu tiks atskaitīta atpakaļ izmantojot tādu pašu maksāšanas līdzekli, kādu klients izmantoja veicot darījumu.
Papildu informācija patērētājiem: http://www.likumi.lv/doc.php?id=23309
Aktualitātes patērētājiem: http://www.ptac.gov.lv/page/35
Strīdu risināšanas noteikumi
(1) Strīdu risināšana notiek pusēm vienojoties mutiski vai sarakstes veidā.
(2) Gadījumā, ja pusēm neizdodas vienoties par strīda risinājumu, strīda risināšanas ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju kārtība norisinās saskaņā ar 1999. gada 18. marta likuma “Patērētāju tiesību aizsardzības likuma” 26.1 pantu un atbilstošos LR normatīvos aktos paredzētajā kārtībā.